Zarówno planując nowy hotel czy restaurację, jak też usprawniając istniejący obiekt zadajemy sobie pytanie: co zrobić by obiekt funkcjonował gładko, wydajnie i spokojnie pomimo dużej ilości zadań do wykonania?
Odpowiedzią na to pytanie jest opracowanie projektu organizacyjnego obiektu. Obiekty należące do wielkich globalnych sieci takich jak Marriott czy Sheraton imponują sprawnością działania dziąki dobrej organizacji pracy. Należy pamiętać, że ta organizacja jest owocem wieloletnich doświadczeń tysięcy pracowników w setkach hoteli. Dobrze opracowany projekt organizacyjny pozwala każdemu hotelowi czy restauracji osiągnąć równie imponującą sprawność.
Projekt organizacyjny powstaje w chwili, gdy określona jest już koncepcja hotelu, zakres jego usług i ich standard. Gdy wiemy już co chcemy osiągnąć, projekt organizacyjny odpowie nam na pytanie, jak to osiągnąć.
Projekt organizacyjny określa:
· ilość stanowisk pracy koniecznych do osiągnięcia zamierzonych celów
· sposób i standard pracy na każdym stanowisku przez wprowadzenie jasnych i czytelnych procedur operacyjnych
· optymalną ilość personelu koniecznego do obsługi każdego ze stanowisk w założonym czasie
· wzajemne relacje służbowe pomiędzy poszczególnymi stanowiskami i działami
· optymalną wewnętrzną organizację pracy każdego działu
· prosty i skuteczny obieg dokumentów
· prosty i skuteczny obieg informacji
· procedury kontroli pracy na poszczególnych stanowiskach i w działach
· systemy motywacji personelu
Prawidłowo opracowany plan organizacyjny tak w obiekcie nowym, jak i w już działającym pozwala na optymalizację zatrudnienia, osiągnięcie wysokiej wydajności pracy personelu, płynną i elastyczną obsługę gości w porządnym standardzie, wprowadzenie sprawnych mechanizmów kontroli. Porządkuje zarówno wewnętrzną dokumentację, jak też zasady przekazywania wewnętrznej informacji. Pozwala na osiągnięcie celu, którym jest sprawnie i wydajnie działający obiekt o wysokim standardzie obsługi.
Autor:
Consultus Sp. z o.o.
|