Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.11.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Serwis hotelarski
Lekarstwo na czas poza sezonowy



Sprzedaż na bardzo niskim poziomie, wysoki poziom kosztów stałych w stosunku do wielkości sprzedaży, niewykorzystane moce produkcyjne i szereg innych elementów to cechy charakterystycznych dla okresów posezonowych. Setki gestorów bazy hotelowej zastanawia się jak temu zaradzić, jakie środki wykorzystać, aby przedstawioną na samym początku sytuację zmienić. Wśród wielu instrumentów promocji odnajdujemy również i to, które nosi nazwę: AKTYWIZACJA SPRZEDAŻY. Zadaniem jej jest informowanie, przekonywanie i skłanianie nabywcy do kupna produktu oraz wspieranie procesów sprzedaży.

Celem aktywizacji jest zwiększenie popytu, stawianie czoła konkurencji, usprawnianie wykonywania usług i dystrybucji oferty. Działania związane z aktywizacją należy kierować nie do wszystkich i nie do przypadkowego nabywcy, ale do potencjalnych i taktycznych nabywców usług hotelowych. Takie rozwiązanie jest bardziej efektywne.

Istnieją dwie strategie aktywizacji sprzedaży:

- strategia push (pchać) polega na wykorzystaniu pośredników w aktywizacji np. biur podróży, organizatorów konferencji, akwizytorów etc.
- strategia pull (ciągnąć) polega na bezpośrednim oddziaływaniu właściciela obiektu konferencyjnego na nabywcę, czyli firmę, która chce zorganizować konferencję dla swoich gości lub też gościa, który może skorzystać z oferty hotelu.

Przed stworzeniem konkretnego pomysłu na aktywizację sprzedaży musimy szczegółowo określić:

a) usługę lub produkt objęty promocją;
b) cel aktywizacji i wielkości, w których będziemy mierzyć wyniki działań;
c) pozycję hotelu na rynku, ogólną sytuację otoczenia oraz występujące tendencje;
d) adresatów aktywizacji sprzedaży, a także szczegółowo cele i środki promocji skierowane na każdą grupę odbiorców oraz obszar i czas rozpoczęcia i zakończenia działań;
e) budżet, który powinien być określony w procentach spodziewanych rezultatów;
f) techniki badań efektywności zrealizowanych działań.

Obecnie jedną z podstawowych i rozwijających się form aktywizacji sprzedaży jest promocja sprzedaży. Stanowi ona działania nakłaniające (zachęcające) nabywców do zakupu poprzez zachęty o charakterze materialnym. Zachęty te nie mogą być stosowane stale, gdyż przestają być faktem wyjątkowym a stają się zjawiskiem normalnym. Promocję sprzedaży stosuje się w zasadzie tylko w krótkim okresie w przypadku:

- wprowadzania na rynek nowego produktu,
- zwiększania swojej konkurencyjności,
- pozyskiwania nowego segmentu rynku bądź też poszerzania dotychczasowego,
- ożywienia sprzedaży produktu w końcowej fazie cyklu życia na rynku,
- wahań sezonowych.

Wtedy też stosuje się różne bodźce materialne zachęcające do zakupu, np.:

- zakupy premiowe - nabywcy usługi hotelowej otrzymują procentową zniżkę od ceny przy zakupie większej ilości lub zakupie w ustalonym okresie (np. poza sezonem);
- sprzedaż po obniżonych cenach – np. po sezonie lub w ostatniej chwili tzw. last minute;
- umożliwienie wybranym organizatorom przetestowania usług hotelowych np. darmowa wizyta w hotelu;
- wręczanie kart rabatowych;
- wręczanie kuponów - po przekroczeniu określonego poziomu zakupu nabywca otrzymuje kupon, który upoważnia go do zniżki przy następnym zakupie lub przy nabywaniu określonych usług. (Przykładem jest sieć hoteli Polish Prestige Hotels, gdzie karta wizytowa z jednego hotelu umożliwia wizytę w następnym należącym do tej samej sieci z 20% rabatem);
- sprzedaż wiązana, np. w przypadku wykorzystania 20 pokojów sala konferencyjna gratis oraz bonusy, które upoważniają gościa do otrzymania dodatkowej usługi gratis, po uprzednim zakupie usługi objętej aktywizacją sprzedaży;
- prezenty dla organizatorów konferencji - dla organizatorów i honorowych stałych gości;
- organizowanie konkursów - nabywca po spełnieniu warunków bierze udział w konkursie i może wylosować nagrodę pieniężną, określoną usługę hotelową lub wycieczkę. (Dla biur podróży można zorganizować konkurs na największą sprzedaż, konkurs na najlepiej przygotowaną prezentację obiektu w siedzibie biura);
- organizowanie prezentacji obiektu tzw. study tour;



Doradca Hotelarza, styczeń 2002
 [ 1 ]  2 następnanastępna strona (2 z 2)


 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000