Idealne łóżko hotelowe to łóżko pojedyncze, ze średnio twardym materacem i miękką pościelą – twierdzą goście hotelowi przebadani przez portal HRS.
Łóżko to najważniejszy mebel w pokoju hotelowym. HRS, największy portal hotelarski w Europie, we współpracy z instytutem badań rynkowych eResult, przeprowadził badanie preferencji gości hotelowych w tym zakresie.
Podwójne, czy pojedyńcze?
Idealne łóżko hotelowe to łóżko pojedyncze, ze średnio twardym materacem i miękką pościelą. Jednej trzeciej ankietowanych (33,5 proc.), aby dobrze wyspać się w nocy, wystarczy pojedyncze łóżko. Ale niemal taka sama liczba gości (32,8 proc.) chciałaby już mieć łóżko podwójne.
Rozmiar łóżka wydaje się ważniejszy dla kobiet niż dla mężczyzn: 35,5 proc. kobiet woli łóżko podwójne, wśród mężczyzn jest ich 30,5 proc.
Około jednej piątej (19,3 proc.) ankietowanych wybiera łóżko typu king-size. Co ciekawe, łóżka tego typu najczęściej wybierają goście hotelowi podróżujący służbowo. Łóżko wodne jako najlepsze wskazuje 14,3 proc. ankietowanych.
Im starszy gość, tym twardszy materac
Jeśli goście hotelowi mogliby wybrać dla siebie materac, niemal dwie trzecie ankietowanych zdecydowałaby się na materac o średniej twardości. Jedynie 23 proc. wybrałoby materac twardszy, podczas gdy około 7 proc. - miękki.
Co ciekawe, im starszy gość, tym bardziej prawdopodobne jest, że wybierze twardy materac. Jedynie 16,5 proc. osób poniżej 29 roku życia wolałoby spać na twardym łóżku hotelowym, podczas gdy 14,2 proc. wybrałoby miękkie łóżko. Ponad jedna czwarta (26,6 proc.) respondentów w wieku powyżej 50 lat woli spać na twardym materacu, a zaledwie 4 proc. wybiera miękkie spanie.
Turyści biznesowi wskazują najczęściej (34,4 proc. ) twarde materace jako lepsze, podczas gdy wśród zwykłych turystów odsetek ten wynosi 21,3 proc.
Przytulna pościel dla kobiet
HRS pytało także o wymagania specjalne. Dla 68 proc. ankietowanych na czele rankingu plasuje się miękka pościel. 39 proc. na drugim miejscu wymienia dodatkowe poduszki. W kontekście wymagań specjalnych wspomina o nich ponad połowa (51 proc.) ankietowanych w wieku poniżej 29 roku życia.
Badanie potwierdza także pewne stereotypy. Jako że kobiety są bardziej podatne na odczuwanie zimna, prawie połowa respondentek (47,5 proc.) chciałoby mieć do dyspozycji ciepły koc (mężczyźni - 19,2 proc.).
Badanie zrealizowane pod koniec lipca 2011 r. przez instytut badań rynkowych eResult na zlecenie HRS na reprezentatywnej próbę 600 osób będących użytkownikami Internetu w Niemczech, zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung – niemieckiej organizacji badań online), na temat idealnego łóżka hotelowego.
Źródło: www.turystyka.rp.pl