Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.11.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Serwis hotelarski
Hotelarze kontra restauratorzy


W portugalskich kurortach turystycznych wyraźnie zaostrza się walka o klientów. Coraz więcej hoteli wzbogaca swoją ofertę także o stałe usługi gastronomiczne.

Właściciele hoteli chcą w ten sposób przywiązać swoich gości do korzystania z dóbr, które oferuje wyłącznie ich obiekt. W cenę noclegu wliczone są posiłki, napoje, mini bar. Zjawisko obserwowane od początku roku, umacnia się i jest widoczne szczególnie w turystycznym regionie Algarve. Powodem tak ostrej rywalizacji przedsiębiorców jest wzrost podatku VAT na usługi gastronomiczne z 13 do 23-proc. Restauratorzy są oburzeni, bo nie dość, że musieli podnieść swoje ceny to uprzywylejowani hotelarze podbierają im klientów.

Najbardziej ucierpieli właściciele mniejszych barów, czy restauracji. Rozpoczęta przez hotelarzy walka o klienta doprowadziła mniejsze lokale do spadku sprzedaży o 15-30%. Niewiele wskazuje na to, że sytuacja poprawi się wraz ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym. Podczas tegorocznej zimy zamknąć swoje lokale zmuszonych było około 50-proc. właścicieli barów i restauracji.

Nowa polityka nijak przekłada się na rzeczywisty wzrost sprzedaży. W lutym br. liczba klientów w hotelach południowej Portugalii wzrosła w porównaniu do stycznia o 4,2 proc. jednak sprzedaż zaledwie o 0,3 proc.

Hotelarze ani myślą rezygnować ze swoich gości. Jeśli jednak taki system będzie nasilał straty w sektorze turystycznym konieczna będzie interwencja polityków.
 
Źródło: www.tur-info.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000