Trwa III edycja konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie. Wszystkie obiekty, które chciałyby wziąć w nim udział mogą wysyłać zgłoszenia do końca marca.
Do dnia dzisiejszego, chęć udziału w konkursie zgłosiło ponad 50 obiektów z całej Polski, które gotowe są do rywalizacji w sześciu kategoriach:
- najlepszy hotel na wypoczynek i wakacje dla rodziny
- najlepszy hotel miejski dla rodziny
- najlepszy pensjonat dla rodziny
- najlepszy ośrodek wypoczynkowy dla rodziny
- najlepsze letnisko (gospodarstwo agroturystyczne) dla rodziny
Projekt Hotel Przyjazny Rodzinie ma na celu pokazanie takich miejsc noclegowych w Polsce, w których przyszłe matki oraz rodziny z dziećmi będą się czuły komfortowo, spokojnie i bezpiecznie. Hasło tegorocznej edycji brzmi: Dziecko vipem w hotelu. Dlatego oceniane będą nie tylko wyposażenie dla dzieci, ale również obsługa, atmosfera i podejście do małych gości.
Kapitułę konkursu tworzą osoby z różnych środowisk, specjaliści z różnych dziedzin, a także osoby znane. To właśnie oni, wraz ze swoimi rodzinami oceniają czy dany obiekt spełnia kryteria danej edycji. Relacje z wizyt członków, wraz ze zdjęciami, są umieszczane są na portalu www.dzieckowhotelu.pl oraz innych materiałach informacyjnych. Członkami Kapituły są m.in. Dorota Zawadzka, Renata Dancewicz, Beata Tadla, Marta Kuligowska, Magdalena Stużyńska, Ewa Gawryluk, Waldemar Błaszczyk, Marcin Perchuć i wielu innych znanych rodziców.
Każdy obiekt, zgłaszający się do udziału w konkursie zostaje zweryfikowany przez Kapitułę i walczy o tytuł i certyfikat "Hotel Przyjazny Rodzinie".
Członek Kapituły, weryfikując hotel przyznaje punkty zgodnie z kwestionariuszem. W tym roku znalazły się w nim pytania m.in o to, czy w pokoju hotelowym znajduje się łóżeczko z materacem dla małego dziecka, czy wszystkie kontakty zostały zabezpieczone, a ze stolików zostały usunięte szklane, niebezpieczne dla dziecka przedmioty, czy łazienka wyposażona jest w dodatkowe ręczniki dla dzieci, wanienkę do kąpieli dziecka, pojemnik na brudne pieluchy lub jednorazowe torby, czy w recepcji można znaleźć informację o aktualnych telefonach do najbliższego lekarza pierwszego kontaktu, pediatry, ginekologa oraz pielęgniarki. Kapituła zwraca również uwagę na to, czy obsługa w odpowiedni sposób traktowała dziecko, np. czy podczas wymeldowywania pracownik zapytał dziecko jak mu minął pobyt i czy było zadowolone.
Uroczysta gala, podczas której nastąpi podsumowanie akcji i ogłoszenie laureatów w poszczególnych kategoriach, a także wręczenie statuetek i certyfikatów dla hoteli, które brały udział w III edycji, odbędzie się 18 czerwca 2011 roku.
Więcej informacji na stronie www.dzieckowhotelu.pl.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.