Rynek hotelarski mimo lekkiej zapaści w 2009 roku, wydaje się rozkwitać ostatnimi czasy. Wszystkich podróżujących i korzystających z usług hotelarskich to z pewnością ucieszy, bo i dostępność lepsza i ceny bardziej konkurencyjne. Ale do osiągnięcia wskaźników europejskich jeszcze wiele nam brakuje: w naszym kraju liczba miejsc noclegowych na 10000 mieszkańców nie przekracza 50. Dla porównania w Czechach wynosi 200, na Słowacji 100. Możemy się więc pocieszyć, że jest jeszcze duży potencjał dla inwestorów, którzy dopiero planują lub rozpoczynają budowę hotelu. Według Manager Magazine w Polsce brakuje hoteli dwu - i trzygwiazdkowych. Jak ma się do tego fakt, że właściciele takowych wcale nie odnotowują 100% obłożenia? Otóż kwestia lokalizacji, lokalizacji, lokalizacji a potem marketingu i promocji, dotarcia do potencjalnego klienta a często również utrzymania odpowiedniego standardu.
Samemu trudno zapewnić to wszystko na odpowiednim poziomie. Co więcej właściciel często nie jest w stanie świeżym okiem spojrzeć na swój Hotel, odnaleźć luki, niedociągnięcia. W Europie a już na pewno w Stanach Zjednoczonych właściciele hoteli już dawno przekonali się o tym, że tego czego oni nie są w stanie sami zapewnić, zapewni tzw. Operator. Mowa o franczyzie.
Franczyza – co to za twór?
To forma współpracy niezależnych prawnie i finansowo podmiotów, w ramach której Franczyzodawca udziela licencji na markę oraz przekazuje wiedzę o prowadzeniu biznesu w ciągu całego okresu obowiązywania umowy a Franczyzobiorca przestrzega wspólnych dla całej sieci zasad prowadzenia biznesu i wnosi opłaty franczyzowe.
Franczyza – same korzyści
- Możliwość zwiększenia obłożenia dzięki:
- umowom zawartym przez Operatora z firmami kierującymi swoich pracowników do obiektów należących do sieci
- skutecznym akcjom promocyjnym prowadzonym na skalę ogólnopolską
- uznanej marce utrzymującej jednolity standard pokoi, obsługi, zasad, cen
- internetowemu systemowi rezerwacji on-line
- Bezpieczeństwo dzięki współpracy z solidnym partnerem oraz doradcą, doświadczonym w zarządzaniu obiektami hotelowymi i gastronomicznymi
- Korzystne warunki i ceny zakupu towarów niezbędnych do funkcjonowania obiektu dzięki globalnym umowom podpisanym z kwalifikowanymi dostawcami (środki chemiczne, wyposażenie, produkty spożywcze itp.)
- Szkolenia branżowe i sprzedażowe, doradztwo ekonomiczno-prawne, wsparcie organizacyjne.
Po stronie Franczyzodawcy
- Promocja sieci, rozpowszechnianie informacji o sieci i obiektach znajdujących się w sieci
- Dbanie o dobry wizerunek i pozytywną świadomość marki
- Tworzenie i stałe poszerzanie grupy klientów korporacyjnych
- Zapewnienie centralnego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie obiektami i siecią
- Zapewnienie szkoleń, przekazywanie know-how
Prawdy i mity
- Partnerstwo a nie „zaprzedanie”
- Niezależność gospodarcza, prawna i organizacyjna
- Przekonanie o wspólnych korzyściach
Firma ComfortExpress tworzy sieć hoteli ekonomicznych i restauracji w Polsce. Idea zaproponowanego przez firmę przedsięwzięcia polega na stworzeniu sieci obiektów noclegowych ComfortExpress na terenie całej Polski i Europy, ze szczególnym uwzględnieniem dróg szybkiego ruchu oraz obrzeży miast, lotnisk, dworców.
ComfortExpress prowadzi działalność operacyjną i marketingową obiektu hotelowego w zakresie:
1. Opracowania indywidualnych i sieciowych planów marketingowych oraz wdrożenie tych planów co ma istotne przełożenie na sprzedaż miejsc noclegowych.
2. Wsparcia sprzedaży miejsc noclegowych w obiektach hotelowych
3. Współpracy z wyselekcjonowanymi, doświadczonymi w branży HORECA dostawcami oferującymi dłuższe okresy gwarancji i atrakcyjne warunki współpracy.
Własny hotel i restauracja? Nie wyważaj otwartych drzwi! Przystąp do sieci!
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.