Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
23.04.2024
wtorek
Wybierz serwis
HotelManager.pl
Strona Główna
W Twoim Hotelu
Gastronomia hotelowa
SPA i rozrywka w hotelu
Czystość w hotelu
Nowe technologie
Architektura i design
Wyposażenie
Obsługa klienta
ISO & HACCP w hotelu
Zarządzanie
Marketing hotelu
Inwestycje hotelowe
Finanse i Ubezpieczenia
Prawo
Forum
Wywiad z ...
Forum dyskusyjne
Media i Komunikacja
Targi i wystawy
Konkursy i pokazy
Wydawnictwa branżowe
Encyklopedia
Produkty dla hotelu
Firmy dla hotelu
Hotele w Polsce
Restauracje w Polsce
Who is who
Stowarzyszenia
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Obsługa klienta
Internauci rezerwują noclegi

Opinia na temat noclegu, wystawiana przez użytkownika Internetu, to dzisiaj powszechna praktyka internautów
 
Jak wynika z badań Noclegi online, przeprowadzonych przez firmę Gemius SA, w drugiej połowie 2009 roku co trzeci internauta planuje zarezerwować nocleg w hotelu, pokoju gościnnym czy apartamencie. Użytkownicy sieci wprawdzie szukają informacji o noclegach w Internecie, to jednak nie korzystają z sieci, gdy rezerwują konkretny nocleg – wolą bardziej tradycyjne metody kontaktu ze sprzedawcą usług.
 
A gdzie jeżdżą internauci? Pierwsze półrocze 2009 roku to zdecydowane zwycięstwo województwa małopolskiego – najwięcej internautów właśnie tam zarezerwowało noclegi. Pozostałe 6 miesięcy oznacza przesunięcie ruchu turystycznego na północ kraju – do województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Jeśli chodzi o podróże poza granice Polski, to w pierwszym półroczu ulubieńcem internautów były Włochy, a w drugim będzie Chorwacja.
 
Przyczyny rezerwacji
 
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku 26% internautów zarezerwowało jakikolwiek nocleg, a 37% planuje to zrobić w ciąg całego drugiego półrocza. 71% internautów rezerwowało noclegi głównie z powodu urlopu, a 91% z nich podaje właśnie wypoczynek i urlop jako główną przyczynę planowanych rezerwacji noclegów. 19% internautów, którzy już zarezerwowali noclegi, robiło to z powodu wyjazdu służbowego. Rezerwacje, które użytkownicy sieci mają dopiero w planach, tylko w 5% dotyczą wyjazdów służbowych.
 
Tylko w jednym przypadku liczba planowanych rezerwacji przekracza rezerwacje już dokonane – gdy internauci wyjeżdżają odwiedzić rodzinę czy znajomych. Powód odwiedzin podawało 12% osób, które już dokonały rezerwacji oraz 13% tych, które dopiero zamierzają rezerwować noclegi.
 
 
 
Źródło: Gemius SA, Noclegi online, gemiusReport
 
61% respondentów planujących rezerwację w okresie od lipca do grudnia zamierza tego dokonać poprzez pocztę elektroniczną lub formularz umieszczony na stronie internetowej. Ci, którzy decydują się na tę metodę rezerwacji usługi, zwracają uwagę na oszczędność czasu oraz możliwość dokonania rezerwacji o każdej porze.
 
Gdy internauci szukają noclegów, 89% z nich korzysta w tym celu z Internetu, ale już 75% woli rezerwacje telefoniczne. Przyczyną tej sytuacji jest chęć osobistego kontaktu z usługodawcą oraz uzyskanie dodatkowych informacji o noclegu – tych, które nie zostały zamieszczone na witrynie.
 
Która strona?
 
67% internautów, którzy zamierzają zarezerwować nocleg poprzez systemy online, woli korzystać bezpośrednio ze strony miejsca noclegu, 39% zamierza skorzystać z internetowej wyszukiwarki noclegów, a 24% – ze stron tour operatorów czy biur podróży.
 
 
 
Źródło: Gemius SA, Noclegi online, gemiusReport
 
Pozostaje pytanie, dlaczego internauci decydują się na konkretną stronę z formularzem rezerwacyjnym. Głównym powodem wyboru jest łatwość obsługi formularza oraz możliwość przejrzenia zdjęć noclegu, umieszczonych na stronie. Dlatego sprzedawca lub pośrednik usług hotelowych powinien zadbać o to, aby formularz był przejrzysty i nie stanowił łamigłówki nie do rozwiązania. Nie ma sensu tworzyć skomplikowanych skryptów z rozbudowanymi tabelami, które tylko odstraszą klienta.
 
Internauci wystawiają opinie
 
Prawie 40% internautów chce poznać opinie innych nabywców usług noclegowych. To bardzo ważny trend w aktywności internetowej społeczeństwa – marketingowcy bardzo dobrze zdają sobie sprawę z tego, jak ogromną siłę i wpływ na decyzje klientów ma plotka, tym bardziej opinia, którą może przeczytać setki tysięcy osób.
 
 
Źródło: Gemius SA, Noclegi online, gemiusReport
 
Polscy konsumenci nie tylko poszukują rekomendacji innych internautów, ale również sami polecają lub odradzają produkty i usługi w sieci. ¼ badanych, którzy zarezerwowali noclegi w pierwszej połowie roku, wystawili opinię w Internecie. Ci, którzy planowali rezerwacje na drugą połowę roku, również zamierzają dzielić się swoimi wrażeniami. Tych osób jest znacznie więcej – aż 2/3. Pozostałe 30% nie będzie miała czasu lub ochoty na wypisywanie opinii.
 
Warto przy tym zauważyć różnicę pomiędzy ilością osób, które wystawiły opinię o noclegu, a ilością tych, które dopiero zamierzają to zrobić. Więcej jest oczywiście planujących. Można przypuszczać, że internauci wystawiają opinie z dwóch powodów – albo jakość usług noclegowych była bardzo dobra – na tyle, że warto wspomnieć o hotelu czy innym obiekcie noclegowym, albo była tak zła, że lepiej ostrzec inne osoby. Ci, którzy oferują usługi noclegowe, powinni o tym pamiętać.

na podst. Gemius SA, opr. PBJ

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.

 


 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
Copyright by Gastrona.pl 2000