Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
22.11.2024
piątek
Wybierz serwis
HotelManager.pl
Strona Główna
W Twoim Hotelu
Gastronomia hotelowa
SPA i rozrywka w hotelu
Czystość w hotelu
Nowe technologie
Architektura i design
Wyposażenie
Obsługa klienta
ISO & HACCP w hotelu
Zarządzanie
Marketing hotelu
Inwestycje hotelowe
Finanse i Ubezpieczenia
Prawo
Forum
Wywiad z ...
Forum dyskusyjne
Media i Komunikacja
Targi i wystawy
Konkursy i pokazy
Wydawnictwa branżowe
Encyklopedia
Produkty dla hotelu
Firmy dla hotelu
Hotele w Polsce
Restauracje w Polsce
Who is who
Stowarzyszenia
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Rational
Robot - Coupe
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Nowe technologie
Smakowite tło
Zaplecze kulinarne na bankietach

Zobaczcie Państwo

Smakowite tło

Bufety, Bankiety, Lunche...

Kuchnia dla dużych grup

Zapraszamy do zapoznania się z treścią najnowszego numeru HOTELARZA - kwiecień 2004 więcej...

Dział gastronomiczny "Food&Bewerage" jest pod względem obrotów i dochodowości, niekwestionowanym numerem dwa w biznesie hotelowym. Gastronomia hotelowa to jednak nie tylko restauracja, kawiarnia i drink bar, ale także catering i obsługa bankietów.

Wraz ze wzrostem znaczenia organizacji konferencji, sympozjów, spotkań integracyjnych i biznesowych towarzyszące im usługi gastronomiczne: catering i bankiety coraz bardziej zyskują na znaczeniu w finansowych bilansach hoteli.

Wyrafinowane potrawy

Obsługa gości na bankietach towarzyszących konferencjom rządzi się innymi prawami niż klasyczny serwis w restauracji. Spotkania na bankietach, szczególnie w wyższej klasy hotelach, mają własną logikę. Wyklucza ona raczej wstrzemięźliwość w jedzeniu i piciu. Goście najczęściej zapominają o swoich kulinarnych preferencjach i narzuconych sobie ograniczeniach.

Prędzej czy później hedonizm zwycięża. Lęk przed nadwagą szybko ustępuje chęci kosztowania coraz to nowych dań. Kucharze zaś, pamiętając, że tłuszcz dobrze przewodzi smaki, przygotowują na bankietach menu bogate w mięsa, sosy. Hotelarze doskonale wiedzą, że pomysły na zdrową żywność na bankietach po prostu się nie sprawdzają. Goście bankietów nie chcą jeść dań z soji czy kiełki.

Nie oznacza to jednak, że ma być tradycyjnie w „Polskim Stylu”. Kotlet mielony, czy bigos nie jest tym, o czym marzy gość na eleganckiej konferencji. Wręcz przeciwnie, zazwyczaj oczekuje się czegoś nadzwyczajnego. Najlepiej widziane są natomiast owoce morza, dania kuchni włoskiej, francuskiej i – ogólnie – międzynarodowej.

Jednak pomimo tych oczekiwań, goście bankietów preferują prostotę potraw, a przede wszystkim ich dostępność. Rezygnuje się ze skomplikowanych kombinacji kulinarnych, a także dużej liczby przystawek i całej gamy sosów. Na stole powodują one tylko niepotrzebny bałagan, a u mniej wyrobionych gości zakłopotanie nadmiarem wyboru.

Proponowane dania powinny być smakowitym tłem dla prowadzonej w czasie bankietu dyskusji. Wybór, jaki sos będzie odpowiedni do podanej kaczki, nie może być w tym przeszkodą. Organizatorzy konferencji zamawiający w hotelu bankiet jak i jego goście bardziej doceniają, gdy potrawy są przyrządzane ze świeżych i wysokiej jakości produktów i składników.


Podane z klasą

Goście nie muszą i często nie chcą wiedzieć, co jest podawane na szwedzkich stołach. Konsumenci wychodząc z sali konferencyjnych do bankietowych kontynuują rozmowy. Na wybór potraw nie mają wiele czasu. Dokonują go instynktownie.

Serwowane dania powinny w pierwszym kontakcie wzrokowym budzić zaufanie według zasady „to, co dobrze wygląda, z pewnością dobrze smakuje”. Oczywiście same w sobie powinny być smaczne. Uzupełnieniem oferty gastronomicznej na bankietach powinna być (a często nie jest) uprzejma, szybka i wykwalifikowana obsługa.

Hotele starają się obecnie przenieść wzorce i standardy obsługi i prezentacji potraw z restauracji, gdzie indywidualna obsługa jest w znacznym stopniu gwarancją zadowolenia gościa do sal bankietowych. Nie zawsze się to jednak udaje.

Urozmaicanie jadłospisu, podnoszenie jego jakości, profesjonalna obsługa kelnerska pozwala na ustalanie przez hotel wyższych cen za swoje usługi. Bogaty bufet w promocyjnej cenie może być także kartą przetargową hotelu w staraniach o organizację konferencji. Wynajęcie sal konferencyjnych i pokoi noclegowych z nawiązką zrekompensuje niskie ceny za obsługę gastronomiczną.

Technologia to nie wszystko

W uzyskaniu pożądanej jakości potraw i ich szybkim podaniu na stół pomaga zaawansowana technika (piszemy o niej na str. 8). Technika nie tworzy jednak „kuchni” przez duże „K”. To talent i pomysły szefa kuchni tworzą smaczny posiłek. Ostry nóż często jest ważniejszym elementem wyposażenia.

Wiadomo, że podanie pięciuset gorących talerzy de volaille w jednej chwili to nie jest błaha i łatwa sprawa. Piece konwekcyjno-parowe, wydajne bemary, garnki ze stali nierdzewnej i towarzyszące im coraz bardziej zaawansowane elektroniczne oprzyrządowanie niezmiernie ułatwiają efektywną pracę kucharzom jak i szybkie podanie potraw przez kelnerów.

Niemniej haute cousine nie można zrobić przy pomocy nawet najnowocześniejszych urządzeń. Prawdziwa esencja dobrego kucharstwa leży w umiejętnościach ludzi i nie może zostać zagubiona w technologii.

Zbyszek Bugaj
Hotelarz 2004/3


"Woda"
(24.04.2004 - 23:11)  (letiole)
"woda i to mętna"
(08.03.2008 - 13:05)  (pismak)
"opis restauracji"
(19.04.2005 - 19:40)  (Doris)
 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
Copyright by Gastrona.pl 2000