Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
28.04.2024
niedziela
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Rational
Robot - Coupe
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Serwis hotelarski
Wzorowa recepcja




Jakiej wielkości hotele i pensjonaty powinny mieć zainstalowany komputerowy system recepcyjny?





System recepcyjny powinien być stosowany w obiektach, w których obłożenie chwilowe (dzienne) dochodzi do (80%). Wówczas również nawet w małych obiektach liczy się jak najkrótszy czas obsługi Gościa i zastosowanie komputera z odpowiednim programem umożliwia sprawniejszą obsługę bez zwiększenia kosztów zatrudnienia.





Argumenty mogące przekonać potencjalnego nabywcę o zasadności instalacji systemu – korzyści.





Dzięki zastosowaniu systemów do zarządzania hotelem Klient może osiągnąć następujące korzyści:
  1. finansowe – dzięki zestawieniom odpowiedniego obłożenia możliwe jest lepsze planowanie grafików pracowników, co daje oszczędności czasu pracy obsługi; eliminacja wielu błędów oraz skrócenie czasu obsługi powoduje zwiększenie komfortu obsługi Gościa, rejestracja danych dotyczących Gościa, jego upodobań i preferencji powoduje lepsze zaspokajanie jego potrzeb, co przekłada się na zwiększenie przychodów hotelu; oszczędności przy współpracy z systemami kontroli energii;


  2. zwiększenie kontroli – pełna kontrola nad działaniami pracowników, dokładne rozliczenie poszczególnych stanowisk pracy, współpraca z systemami kontroli dostępu do pomieszczeń hotelowych oraz kontroli zużycia energii; zwiększenie kontroli zużycia artykułów z minibarów; przy zintegrowaniu wszystkich programów hotelowych możliwość kontroli rentowności poszczególnych działów hotelu; dokładne i zgodne z przepisami fiskalnymi prowadzenie sprzedaży i rozliczanie podatku VAT;


  3. zwiększenie konkurencyjności – dokonywanie systematycznych analiz statystycznych i marketingowych daje możliwość reagowania na zmiany na rynku turystycznym i dostosowanie się do tych zmian z wyprzedzeniem konkurencji.
Jak kupować? Co powinno się brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniego rozwiązania?





Przy zamiarze nabycia programów komputerowych należy wziąć pod uwagę przede wszystkim kompletność oferty, czyli czy zawiera ona wszystkie niezbędne elementy systemu. Porównując różne oferty można się zorientować, czy w którejś z nich nie brakuje jakiegoś ważnego modułu lub interfejsu. Należy dążyć do uzyskania oferty „pod klucz”, z ewentualnym wyjątkiem dotyczącym usług, które powinny być uwzględnione w ofercie ale rozliczane według faktycznego wykorzystania. Poniżej przedstawione są podstawowe elementy oferty, które należy porównać:
  1. sprzęt komputerowy – należy sprawdzić, czy oferta obejmuje oprócz serwera i poszczególnych stacji roboczych i drukarek także dodatkowy zalecany choć nie niezbędny sprzęt jak zasilacze awaryjne, lub urządzenia do archiwizacji danych jak streamery. Ponadto niektóre programy wymagają dodatkowych komputerów do połączenia z urządzeniami zewnętrznymi (tzw. interface PC), które nie mogą być wykorzystane jako normalne stanowiska pracy – stanowią więc dodatkowy koszt, który można zaoszczędzić przy wykorzystaniu innego oprogramowania. Należy także zwrócić uwagę na to, czy istnieje możliwość wykorzystania już istniejącego sprzętu komputerowego i okablowania, a jeżeli potrzebne jest okablowanie, to oferta powinna uwzględniać tzw. elementy bierne (przełącznice kabli, szafy) oraz elementy aktywne (urządzenia służące do podłączania wielu komputerów do serwera);


  2. oprogramowanie – należy sprawdzić czy program spełnia potrzeby kupującego, najlepiej poprzez zamówienie bezpłatnej prezentacji. Samodzielne oglądanie tzw. wersji demonstracyjnej może nie dać odpowiedzi na wszystkie pytania. Ponadto należy porównać funkcjonalność poszczególnych modułów oprogramowania, zawartych w ofercie, sprawdzić czy zostały uwzględnione wszystkie potrzebne interfejsy wewnętrzne i zewnętrzne. Należy sprawdzić ograniczenia licencji – ilości pokoi oraz stanowisk, na których będzie można używać programu. Poza tym należy sprawdzić, na jakich warunkach dostarczane są nowe wersje programów. Dobrze jest także dowiedzieć się o dodatkowe programy, moduły, interfejsy, które nie są w chwili zakupu potrzebne, ale być może będą przedmiotem zakupu w przyszłości – na przykład kupując program recepcyjny dobrze jest wiedzieć, jaka jest cena modułu do obsługi sal konferencyjnych, który może być potrzebny w przyszłości;


  3. usługi instalacji i szkolenia – należy zwrócić uwagę na cenę jednostkową usług oraz proponowaną w ofercie liczbę godzin szkolenia. Im większa jest proponowana liczba godzin szkolenia, tym na ogół bardziej skomplikowany jest program. Z drugiej strony należy sprawdzić, czy proponowana długość szkolenia nie jest zaniżona w celu ogólnej ceny oferty. Najlepiej skonsultować się z obiektem o porównywalnej wielkości, który już zakupił dany program, aby dowiedzieć się jaka może być spodziewana  realna długość szkolenia. Należy także skontrolować, czy oferta na usługi obejmuje wszystkie wymienione programy, moduły oraz interfejsy;


  4. usługi serwisowe – należy przede wszystkim sprawdzić czy istnieje wymóg podpisania umowy serwisowej oraz czy istnieje możliwość wybrania jednego z wielu wariantów umowy, odpowiadającej potrzebom i możliwościom finansowym kupującego. Należy także porównać zakres usług oraz sprawdzić jakie dodatkowe koszty są związane z wykonaniem usług serwisowych. Należy sprawdzić, czy istnieje możliwość wykonywania zdalnego serwisu przez modem bez konieczności kupowania i instalowania dodatkowego oprogramowania. Dodatkowo należy sprawdzić jakość świadczonego przez firmę serwisu, korzystając z listy referencyjnej danej firmy.
Paweł Perz
HS Partner Pro-Test
Doradca Hotelarza, grudzień 2001


 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Debic Cukiernia M&K iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000