Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
15.05.2024
środa
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Serwis hotelarski
Reklama hotelu


Reklama stanowi integralną część gospodarki wolnorynkowej, jest czymś bez czego właściwie nie mogłaby ona istnieć. Współcześnie reklama stanowi doskonały środek skutecznego oddziaływania na społeczeństwo czyli właściwie na potencjalnych klientów.


Minęły już czasy kiedy właściciele hoteli nie musieli martwić się brakiem gości. W warunkach konkurencji trudno jest pozyskiwać nowych klientów. Dlatego też przemyślana i dokładnie opracowana reklama usług proponowanych przez hotel jest mu po prostu niezbędna. Wykonanie reklamy hotelowych usług można zlecić agencji reklamowej lub tylko skonsultować z nią plan reklamy. Niekiedy właściciele hoteli zatrudniają osoby, które odpowiedzialne są za reklamę danego obiektu. Do ich obowiązków należy wówczas sprawowanie pieczy nad wykonaniem kampanii reklamowej.

Planując reklamę usług hotelowych należy uwzględnić etap funkcjonowania hotelu na rynku. Hotel rozpoczynający działalność, wchodząc na rynek, powinien zainwestować w reklamę, która będzie idealnie dopasowana do grupy odbiorców. To jaką sumę właściciele obiektu są w stanie przeznaczyć na reklamę zależy od posiadanych środków. Hotel, który już funkcjonuje na rynku powinien część zysków, zgodnie z założeniami wewnętrznymi, przeznaczyć na reklamę swoich usług. Wszystko to służy zapewnieniu ciągłości funkcjonowania jak również odpowiedniemu pozycjonowaniu obiektu na rynku. Hotele, które są na rynku od wielu lat mają już zazwyczaj ugruntowaną markę. Reklama w tym przypadku spełnia już tylko funkcję przypominającą.

Przygotowując reklamę hotelu trzeba dobrze rozdysponować posiadane środki. Dotyczy to wszystkich hoteli, także tych o długoletnich tradycjach. Warto także skorzystać z różnych okazji rynkowych, nie zapominając o bezpłatnych kanałach docierania do klientów. Taką forma jest coraz bardziej popularny dziś mailing.

Skuteczną drogą pozyskiwania klientów, będącą na pograniczu reklamy, jest public relations. Kształtowanie dobrego wizerunku firmy wpływa na kształtowanie się pozytywnych postaw u potencjalnych klientów. Dla realizacji zasady “czyń dobro i mów o tym głośno”, będącej “podstawą” public relations, hotel może nawiązać dobre kontakty z prasą, radio i telewizją. Występując jako sponsor chociażby w telewizyjnych teleturniejach, reklamuje swoje usługi w sposób pośredni. Jest to bardzo korzystne ponieważ koszty są nieporównywalnie niższe od tradycyjnej reklamy telewizyjnej. Najlepszy efekt osiągamy w momencie umiejętnego łączenia reklamy z public relations.

Pamiętać trzeba o tym, że reklama jest elementem marketingu. Marka, produkt, cena stanowią tzw. mix marketingowy. Te trzy elementy są ze sobą nierozerwalnie złączone, np. cena proponowanych usług powinna być na poziomie marki i produktu. Tak więc cenę należy dostosować do jakości usług. Hotel o stabilnej marce nie powinien zaniżać cen ponieważ może to świadczyć o problemach hotelu, a tym nie należy się chwalić.
Warto także przypomnieć właścicielom hotelu o tym, że do utrzymania dobrej marki hotelu konieczny jest osobisty sukces pracowników. Zadowolony pracownik będzie najlepszą reklamą swojego miejsca pracy.

Doradca Hotelarza
  Nr 11 (62) 2002 Listopad
 [ 1 ]  2 następnanastępna strona (2 z 2)


 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000